Ortopedik İmplant Nedir Ve Uygulanma Yöntemleri Nasıldır?

İmplant Tedavisi Nasıl Uygulanır Ve Ne Kadar Sürer?

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-06-13 17:12:34Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

Ortopedik İmplant Nedir Ve Uygulanma Yöntemleri Nasıldır?

Ortopedik implant nedir sorusuna verilecek en uygun açıklama; herhangi bir sebeple kalça, diz, omuz ve bilek gibi vücudun bazı bölgelerinde oluşan travmatik hasarların tedavi edilmesi amacı ile kullanılan implant tedavisidir, şeklindedir. Bu konuya biraz daha açıklık getirmek gerekirse; titanyum ve kobalt-krom içeren alaşımların, travma oluşmuş bölgelere uygulanan ve bu bölgelerin tedavi edilmesi için üretilmiş implant çeşididir. Titanyum, kobalt ve krom alaşımları bu tip tedavilere en uygun alaşımlar olduğu için tercih edilmiştir. Normal bir diş implantı tedavisi sırasında titanyum ile başka metallerin alaşımları kullanılır. Fakat travmatik bölgelerde bu alaşımların etkisi ve aşınma direnci düşük olacağı için titanyum ve kobalt- krom alaşımları kullanılmıştır.

Ortopedik İmplant Nedir ve Vücudun Hangi Bölgelerinde Tedavisi Uygulanır?

Ortopedik implant nedir sorusunun cevabı için biraz daha bilgi vermek gerekirse;  Öncelikle ortopedik implant ve diş implant, 1960’lı yıllardan beri kullanılan bir tedavi yöntemidir. Titanyum ve alaşımlarının kullanıldığı ortopedik implantlar için gerekli olan araç ve gereçler hızla ilerleyen teknoloji sayesinde günümüze kadar ulaşmış ve her geçen gün daha da pratik olması açısından çalışmalar sürdürülmüştür. Son yıllarda hekimlerin operasyon sırasında kolay bir şekilde çalışabilmesi ve hastaların vücuduna daha kolay, daha hızlı bir şekilde uyum sağlayabilmesi için ortopedik implantlar üzerinde çalışmalar ve tasarılar devam ediyor.

Titanyum, Kobalt- Krom Alaşımlarının Ortopedik İmplant Üzerindeki Etkisi Nasıldır?

Ortopedik implant nedir sorusunun cevabını açıkladık. Peki ya ortopedik implant üretiminde kullanılan titanyum, kobalt ve krom alaşımlarının bu implant çeşidi üzerindeki etkisi nedir diye soracak olursanız onu da şu şekilde açıklamak mümkün olacaktır; Titanyum ve kobalt, krom alaşımlarının bileşiminde çok az miktarda ya da hiç bir şekilde zehir bulunmaması kullanımının en çok tercih sebebidir. Aynı zamanda makul düşük yoğunluk özelliği de bu alaşımların kullanımı için en çok tercih edilen bir sebeptir. Yani vücudunuzda bulunan ve travma sonrası ortopedik implant tedavisi gerektiğinde hem vücudunuz sağlığına kavuşacak hem de hiç bir zehirli içerik barındırmayan ve vücudunuza en uygun implant tedavisi gerçekleştirilmiş olacaktır.