İmplant Yapımı Hasta İçin Zor Mudur?

İmplant Tedavisi Nasıl Uygulanır Ve Ne Kadar Sürer?

İmplant Yapımı Hasta İçin Zor Mudur?

İmplant tedavisi; hastanın ağzında eksik olan ve bu konuda hem zorluk hem de rahatsızlık hissetmesi sebeplerinden dolayı eksik olan diş etine uygulanan ve gerçek diş köküne benzer yapısı olan bir tedavi yöntemidir. İmplant tedavisi, 18 yaşını doldurmuş olan her birey için uygulanabilecek bir tedavi biçimidir. İmplant tedavisi denildiğinde insanlar öncelikle endişelenir ve bir korku ya da panik durumu yaşar. Fakat implant yapımı sanıldığı kadar korkunç ve zor bir işlem değildir. İmplant tedavisi, lokal anestezi uygulanarak yapıldığı için hasta tedavi anında herhangi bir ağrı yada sancı hissetmez.

İmplant Yapımı ve Aşamaları Nasıl Gerçekleştirilir?

İmplant yapımı sırasında, çene kemikleri içine uygulanan ve diş köküne birebir benzeyen yapıda bir vida, eksik olan diş köküne yerleştirilir. İmplant tedavisi, lokal anestezi ile birlikte gerçekleştirilir. Cerrahi bir operasyon olan diş implantı tedavisi sırasında tek bir diş için yaklaşık 3 ya da 4 dakika yeterli olur. Yani sanıldığı gibi korkunç ya da ağrılı bir işlem değildir. Uygulanan lokal anestezi, operasyon sırasında hastanın acı duymamasını sağlar.

İmplant Yapımında Hangi Araçlar ve Malzemeler Kullanılır?

İmplant yapımı cerrahi bir işlem olarak nitelendirildiği için operasyon sırasında kullanılan tüm malzemelerin en yüksek kalitede olması gerekir. Aynı zamanda ortamın hijyenik olması ve kullanılan malzemelerin steril olması, tedaviden sonra herhangi bir sorun yaşama riskini de ortadan kaldırır.

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

İmplant tedavisi cerrahi bir operasyon ile yapılır. Çene kemiğine uygulanan implant için; en uygun pozisyonda, en uygun uzunluk ve çapta, çene kemiğine yuvalar açılır. Açılan yuvalara implant yerleştirilir. İmplant sırasında dış doktorlarının kullandığı tüm araç ve gereçler hijyenik olmalıdır, kullanılan her malzemenin sterilizasyonu iyi bir şekilde yapılmış olmalıdır. Hasta, tedavi sırasında çok gerekli olmadığı sürece lokal anestezi alır. Sadece implant uygulanacak diş kökünün uyuşturulması, bu tedavi için yeterli olur. İmplant sırasında hastaya verilen lokal anestezi etkisini yaklaşık 3 yada 4 saat boyunca korur. Lokal anestezinin etkisi geçtiğinde hastaya reçete edilen, tedaviye uygun olan ağrı kesiciler sayesinde hasta tedavi süresini rahat bir şekilde atlatır.