İmplant Sonrası Hastaların Genel Durumu Nasıldır?

Implant Nedir Ne Gibi Zararları Vardır?
19 Temmuz 2019

İmplant Sonrası Hastaların Genel Durumu Nasıldır?

Diş doktorları, hastalarının eksik olan dişlerini tamamlamak amacı ile eksik olan dişin yerini tutabilecek ve diş köküne benzer yapıda bulunan bir malzeme kullanırlar. Kullanılan bu malzemeye implant adı verilir. Diş implantı genel olarak titanyum ve ona benzer bileşenlerden hazırlanan yapay diş kökleri olarak bilinir. Diş doktorları, 30 yıldan fazla bir süredir kullanılan tedavi yöntemi olan implant tedavisinin başarılı bir şekilde gerçekleştirmek bazı konulara gereğinden daha fazla dikkat ederler. Aynı zamanda hastanın tedavi süresinin daha ağrısız, sancısız ve rahat geçebilmesi için de dikkat edilmesi gereken önemli konular bulunur.

İmplant Sonrası ve İmplant Öncesi Hastaların Dikkat Edeceği Durumlar Nelerdir?

İmplant tedavisi gören hastaların, implant tedavisi öncesi ve implant sonrası dikkat etmesi gereken birkaç önemli husus bulunmaktadır. Uygulanan implant tedavisi öncesinde, hastanın 18 yaşını doldurmuş olması gerekir. 18 yaşını doldurmuş her birey için uygulanabilecek olan implant tedavisi, hastanın ağzındaki eksik olan dişin yerini birebir tamamlar.

İmplant sonrası ise tedavinin durumuna göre değişen, iyileşme süresi yani uygulanan implantın ağız içindeki yerini tam anlamı ile alması biraz zaman alabilir. Bu sürece osseointegrasyon adı verilir. Osseointegrasyon döneminde yine hastanın ağız yapısına ve implantın uyum aşamalarına göre tamamen sağlıklı bir döneme geçilmesi için en az 2 ile 6 ay arasında bir zaman dilimi geçmelidir.

İmplant Sonrası Olumlu Ya Da Olumsuz Hangi Durumlarla Karşılaşılabilir?

İmplant sonrası yapılan implantın ağız içerisindeki alışma ve yerleşme döneminde hastalarda bazı şikâyetler oluşabilir. Bu şikâyetlerden bazıları; ağrı, diş etinde oluşan şişlik ve yine diş etinde olan kanamalar şeklinde sıralanabilir. Belirttiğimiz bu şikâyetler, implant tedavisi sonrasındaki ilk birkaç gün içerisinde meydana gelebilir. Fakat hastalar doktorun verdiği önerileri dikkate alır ve verilen ilaçları düzenli ve kullanımına uygun bir şekilde alırlarsa, şikâyetlerin oluşması ya da hiç yaşanmaması sağlanır. İmplant öncesinde hastanın ağız yapısı, 3 boyutlu görüntüleme yöntemi ile dikkatli bir şekilde muayene edilir. 3 boyutlu görüntüleme yöntemi sayesinde implant sırasında veya sonrasında oluşabilecek ciddi rahatsızlıklar engellenmiş olur.